26 februari 2021 
2 min. leestijd

Podcasts zijn geweldig voor jouw business!

In de Social Media Community van AHcademy komen mensen samen die geld (gaan) verdienen d.m.v. social media en op zoek zijn naar like-minded mensen om mee te connecten.

Iedereen helpt elkaar verder, deelt tips en tricks en zorgt ervoor dat we kunnen leren van elkaars fouten. 

Ook krijgen leden van de community gratis toegang tot alle online masterclass trainingen van AHcademy. Hoe gaaf is dat!

Wil jij de community graag joinen? Dat kan via de volgende link; advertisingheroes.ahcademy-social-media-community


De Podcast luisteren!

Een digitaal audiobestand dat je zelf kiest en kunt beluisteren waar en wanneer je maar wilt…
Oftewel een Podcast – de grootste verandering in de media wereld.

Podcasts springen als paddenstoelen uit de grond en steeds meer mensen luisteren ernaar.

Een Podcast? Wat houdt dat in dan?

Podcasts zijn er in vele verschillende soorten. Je hebt de presentatie-podcast (solo of multi) waarin wordt verteld over bepaalde onderwerpen of interview-podcasts waarin iemand vragen stelt.

Ook kan een podcast bestaan uit een gesprek. Het kan echt over van alles gaan. Zo bestaan er podcasts over bier drinken en brouwen, alpaca’s, moederschap en jawel…. potloden. Voor ieder wat wils dus!

De top 5 redenen waarom mensen naar podcasts luisteren zijn:

  1. Ontspanning
  2. Amusement
  3. Persoonlijke ontwikkeling
  4. Laatste nieuws
  5. Volgen van interessante personen

Wie luistert naar podcasts?

Maar wie luisteren er nu eigenlijk naar podcasts? Uit het allereerste serieuze podcastonderzoek van Nederland, door Amanda Brouwers en Bob den Hartog, blijkt dat de gemiddelde Nederlandse podcastluisteraar iets vaker man dan vrouw is, hoog opgeleid is en tussen de 28 en 44 jaar oud (Marketingingfacts.nl).

Niet alleen het aantal Nederlandse podcasts neemt exponentieel toe, maar ook het aantal luisteraars stijgt enorm! Inmiddels luistert 1 op de 4 Nederlanders minimaal 1 keer per maand een podcast – met een gemiddelde luistertijd van 62 min. De podcast is een enorme mediahype, dat valt niet te ontkennen. Zelfs traditionele media – zoals de NPO – produceren tegenwoordig hun eigen podcasts.

Wanneer? Waar? Hoe?

In de trein, in de sportschool of in bed. Er is niet 1 specifieke locatie voor het luisteren van podcasts. Iedereen doet het hoe en waar diegene maar wilt. Een meer inhoudelijke podcast wordt vaker beluisterd door iemand die op dat moment zijn of haar aandacht er goed bij kan houden. Een wat meer laagdrempelige podcast daarentegen, kan prima dienen als ‘audiobehang’.

Podcasts kunnen beluisterd worden op apparaten als telefoon, tablets, laptops, pc’s en smart tv’s.
72% van de ondervraagden geeft aan dat zij thuis het meeste podcasts luisteren en 23% geeft aan dit in de auto te doen.

Ontspanning of Business?

Podcasts zijn niet alleen bedoeld voor amusement of ontspanning. Volgens Markteffect.nl gebruikt 23% van de luisteraars podcasts voor professionele doeleinden. Dus ook zakelijk gezien zijn podcasts enorm interessant! Zo kan men heel gericht de doelgroep aanspreken en is het ideaal om een niche te bedienen.

Aanrader!

Wat een hoop info hè? We hebben een podcast op genomen over… podcasts! Dus wil je nóg meer te weten komen over podcasts of er gewoon even lekker naar luisteren? Klik dan even op de aflevering boven aan deze pagina! En laat vooral even weten wat je ervan vindt via de reactieknop onderaan de pagina.

En schrijf je in voor onze webinar ‘7MindResets voor een Professionele Podcast’. Echt een aanrader als je van plan bent om in de toekomst je eigen podcast te starten!

Gratis inschrijven kan via: https://7mindresets.ahcademy.nl

Over de schrijver
Over Jacarrino “Sinds 2000 ben ik gedoken in het marketingvak. Met heel veel plezier heb ik van 2000-2009 als retailmarketeer gewerkt bij een landelijke retail-keten. Mijn wens om andere succesvolle campagnes te maken dan alleen voor deze keten heeft ervoor gezorgd dat ik van 2009 tot 2012 bij een landelijk bekend reclamebureau heb gewerkt als reclame-adviseur. Vanaf 2012 mag ik successen boeken vanuit mijn eigen reclamebureau ‘Advertising Heroes’, waar ik vanaf het begin af aan ook Facebook en LinkedIn trainingen heb gegeven aan honderden ondernemers en professionals. De missie van Advertising Heroes is simpel: van mijn clienten ambassadeurs maken. Daarbij houd ik mijn fans wekelijks op de hoogte via mijn social media kanalen op LinkedIn, Facebook en Instagram en de Podcast ‘The Advertising Heroes Podcast’. Omdat de vraag naar kwalitatieve trainingen en workshops toenam, is vanaf 2020 AHcademy een aparte dienst geworden. Bij Advertising Heroes maken we succesvolle campagnes, bij AHcademy leren we hoe je succesvolle campagnes maakt.”
Reactie plaatsen