Hé startende ZZP-er! Wacht nog even met je logo en website!
21 juli 2022 
in Tips
2 min. leestijd

Hé startende ZZP-er! Wacht nog even met je logo en website!

Heel veel ZZP-ers denken dat ze eerst een logo, huisstijl en website nodig hebben om tot zaken te kunnen komen. Niets is minder waar. Je eerste opdrachten krijg je toch veelal uit het netwerk van je familie, vrienden en kennissen. Zij zijn veelal je beste ambassadeurs. Vaak hebben ze jouw diensten helemaal niet nodig, maar kennen ze wel iemand uit hun netwerk die staat te springen om jouw talent.

En dat zonder een logo of website!

Gewoon omdat ze jou een tof persoon vinden en ze jou een Booming Business gunnen!

Jij verandert, dus je bedrijf ook!

Als je net voor jezelf bent begonnen, dan heb je een soort-van-beeld van je onderneming. Natuurlijk ben je bij de KVK langs geweest om je in te schrijven. Je hebt een bedrijfsnaam gekozen en heb je gave ideetjes voor je huisstijl.

Dan krijg je jouw eerst klant. Je levert uitstekend werk en komt erachter wat je geweldig vond aan deze eerste klus en wat minder je ding was. Dan komt de tweede, derde, vierde en vijfde opdracht. De contouren van je onderneming worden steeds scherper! Je dacht dat doelgroep X jou geweldig zou vinden, maar dit blijkt doelgroep Z te zijn. Wie had dat ooit gedacht!

Stel dat je bij het starten van je bedrijf al voor je huisstijl, website, teksten, logo en huisstijl had gekozen. Wedden dat je een paar maanden later toch dingen net even anders had gedaan? Zonde van je tijd en geld, vind je niet?

Maar ik moet toch wel zichtbaar zijn?

Absoluut! Dit kan heel goed door een simpel logootje te maken met (handig aff-linkje) Canva of door een creatief te vinden in de enorme database van (nog een handig aff-linkje) Fiverr. Dit kost je niet de wereld, maar je hebt tenminste iets gaafs om te laten zien.

Vervolgens kun je lekker actief worden op het social media kanaal waar jouw doelgroep het meest actief is. Verdiep je dus niet in alle kanalen, maar kies!

Ondertussen sparen voor een SuperMarketingUitstraling!

Van iedere klus die je verdient, leg je nu geld aan de kant. Die stort je op een aparte bankrekening. Dan kun jij, als je iets hebt gevonden waar jouw doelgroep echt op aanslaat, jouw sales een boost geven door te investeren in wat al werkt. Als het NU werkt, dan wordt het helemaal gaaf als je jouw marketingmiddelen inzet op dit winnende concept.

Eigenlijk dus best wel logisch als je er zo over nadenkt.

Wil je meer praktische marketing-tips?

Word dan lid van onze AHcademy Online Marketing Community. Hier zijn we eerlijk over jouw marketing!

Je kunt hier je vragen stellen aan de community-leden, via je computer, tablet of smartphone (ja, we hebben zelfs een app). Daarbij heb je toegang tot allerlei gratis trainingen om jouw online marketing een boost te geven. En dit voor slechts 25 euro per maand!

Zie ik je daar?

Over de schrijver
Over Jacarrino Sinds 2000 al lekker bezig in de marketing. Van 2001-2009 als retailmarketeer van 350 winkels, van 2009-2012 leuke dingen gedaan als copywriter (=een verkoper achter een keyboard) en van 2012 iedere dag aan het spelen in mijn bedrijf Advertising Heroes. Deze naam ken je misschien van de Apple Marketing Top 10 Podcast 'Jacarrino's Advertising Heroes'.Daarbij geloof ik dat ieder een eigen marketing-geluid heeft. Vandaar dat ik in 2022 de AHcademy Online Marketing Community ben gestart voor ondernemers en experts. Naast onafhankelijke antwoorden op je vragen (er wordt niets verkocht in de community) heb je ook toegang tot heel wat trainingen. Een snoepwinkel voor iedereen die meer wil weten over de marketing voor zijn of haar bedrijf.
Reactie plaatsen