arrow_drop_up arrow_drop_down
23 september 2020 
in Tips

HELP! MIJN MAIL IN JOUW SPAM-BOX

HELP! MIJN MAIL IN JOUW SPAM-BOX

Ik krijg best vaak berichtjes van mensen die aan mij vragen waarom hun nieuwsbrief in de SPAM-BOX belandt.

Nou ben ik geen programmeur, maar ik heb natuurlijk wel ervaring met nieuwsbrief systemen en de reden waarom zoveel nieuwsbrieven in een SPAM-folder terecht komen. Hierbij mijn top 5!

De eerste tip zet de meeste zoden aan de dijk; dus handen uit de mouwen!

1. Laat je hostingbedrijf een paar records toevoegen.

Heerlijk toch! Technisch “iets” doorgeven aan je hostingbedrijf met een ticket en voilà; grote kans dat je mail gewoon goed in de mailbox beland.
Bij Active Campaigne is het vrij simpel:
A. Instellingen | Geavanceerd
B. Klik op “ik zal mijn eigen mailverificatie uitvoeren”
C. Typ in het DKIM veld je domein-naam is (in mijn geval is het: ahcademy.nl ) en klik op genereren. Kopieer de code naar een documentje met DKIM: met de gekopieerde code
D. Type bij de Afzender-ID je domein-naam is (in mijn geval is het wederom: ahcademy.nl ) en klik op genereren. Kopieer de code naar een documentje met ID: met de gekopieerde code.
E. Maak een ticket aan voor je hostingbedrijf/websitebouwer en vraag om deze gegevens voor je in te voeren m.b.t. je ActiveCampaign-nieuwsbrief.

Bij Mailchimp:
A. Klik op de website-dropdown en selecteer “Domains”
B. In de “Verify Your Domain” sectie klik je nu op “Verify Domain”
C. Vul nu je mail-adres in (van het domein) en klik op “Send verification mail”
D. Je krijgt nu een mailtje van Mailchimp. Klik nu op de groene ‘Verify Domain Access” knop in de mail.

Nu gaan we de code ophalen die je in een ticket kunt doorgeven aan je hostingbedrijf/websitebouwer.
E. Klik op de website-dropdown en selecteer “Domains”
F. Naast je geverifieerde domain zie je een knop “Authenicate”. Klik hierop.
G. Nu zie je een Pop-up! Nu zie je twee velden. Kopieer zowel de rode tekst in “Create a CNAME” als de waarde daaronder op een document. En op een aparte regel in dit document plak je de rode tekst uit “And another…” als de waarde daaronder.
E. Maak een ticket aan voor je hostingbedrijf/websitebouwer en vraag om deze gegevens voor je in te voeren m.b.t. je ActiveCampaign-nieuwsbrief.

Heb je een andere nieuwsbrief provider? Iedereen mag fouten maken :-).

2. Bedenk een SPAM-loze onderwerp regel!

LEES DEZE MAIL EN KRIJG 3 BONUSSEN GRATIS!!!
Tja, de bovenstaande regel komt zeker in aanmerking om in een SPAM-box terecht te komen.
Waarom?
SPAM-boxen zijn dol op veel hoofdletters, leestekens en lekkere SPAM-woorden (gratis, bonus, Viagra, wedstrijd, deal, €, $, #). Er zijn nog wel meer SPAM-woorden, maar alles wat gebruikt kan worden in een foute TellSell reclame zou ik weglaten 😉

3. Maak je e-mail-adres persoonlijk.

Dus geen info@, nieuwsbrief@, support@, ect.
Maar gewoon jevoornaam@. Gaat veel beter werken!

4. Aandacht voor de inhoud.

Wil je de SPAM-box echt ontwijken, dan is aandacht voor de inhoud ook van belang.

Vermijd daarom:
– veel verschillende lettertypes, lettergrootte en kleuren
– meer beelden en minder tekst
– beperk het aantal URLs/klikbuttons in je nieuwsbrief

5. Test je mail-adres!

Hoe? Dat zie je in dit filmpje!

En, heb jij nog meer tips? Laat het weten in de reacties!

 

OOK WINNENDE NIEUWSBRIEVEN MAKEN? BEKIJK DAN DEZE WEBINAR!

 

Over de schrijver
Over Jacarrino “Sinds 2000 ben ik gedoken in het marketingvak. Met heel veel plezier heb ik van 2000-2009 als retailmarketeer gewerkt bij een landelijke retail-keten. Mijn wens om andere succesvolle campagnes te maken dan alleen voor deze keten heeft ervoor gezorgd dat ik van 2009 tot 2012 bij een landelijk bekend reclamebureau heb gewerkt als reclame-adviseur. Vanaf 2012 mag ik successen boeken vanuit mijn eigen reclamebureau ‘Advertising Heroes’, waar ik vanaf het begin af aan ook Facebook en LinkedIn trainingen heb gegeven aan honderden ondernemers en professionals. De missie van Advertising Heroes is simpel: van mijn clienten ambassadeurs maken. Daarbij houd ik mijn fans wekelijks op de hoogte via mijn social media kanalen op LinkedIn, Facebook en Instagram en de Podcast ‘The Advertising Heroes Podcast’. Omdat de vraag naar kwalitatieve trainingen en workshops toenam, is vanaf 2020 AHcademy een aparte dienst geworden. Bij Advertising Heroes maken we succesvolle campagnes, bij AHcademy leren we hoe je succesvolle campagnes maakt.”
Reactie plaatsen