arrow_drop_up arrow_drop_down
7 oktober 2020 

1 ding wat mijn business heeft veranderd

Een aantal jaar geleden las ik het boek ‘1 Ding’ van Gary Keller en Jay Papasan.

Ik begreep de content (het boek), maar vond het lastig om het in mijn eigen context te plaatsen. Het boek gaat namelijk over 1 ding wat je leven, zowel privé als zakelijk, helemaal kan veranderen.

‘Zij die zich op slechts één ding tegelijk richten, zullen slagen in deze wereld. – Og Mandino

In het boek komen voorbeelden voorbij als Kentucky Fried Chicken; zij staan bekend om hun gefrituurde kip. Of Google, die het “zoeken” als hun ding heeft gemaakt.

Ik begreep de boodschap. Ik ben eigenaar van het reclamebureau ‘Advertising Heroes’ met verschillende opdrachten en dus verschillende expertises. Maar is dit mijn éne ding; creativiteit?

Op een organische manier is mijn bureau getransformeerd naar een ‘Social Media’ bureau. Met Advertising Heroes maken we geweldige social media campagnes en met AHcademy leren we ondernemers en professionals hoe je deze zelf maakt.

Maar is ‘Social Media’ nu mijn ding?

Moest ik kiezen voor bijvoorbeeld alleen Facebook- of LinkedIn marketing? Door de kennis die ik heb van beide platformen kan ik zeggen dat ze enorm op elkaar lijken met betrekking tot de structuur en gereedschappen. Dus voor het kiezen tussen beide platformen zou ik in mijn eigen ondernemersvoet schieten.
Nb: LinkedIn is echt een kopie geworden van Facebook, wat het leven van een social media marketeer een stuk makkelijker maakt 😉

EUREKA!
Tijdens de ontwikkeling van mijn AHcademy is het kwartje gevallen over het éne ding wat mijn bedrijf compleet heeft veranderd. Wat gezorgd heeft voor “Succes”.

Het gaat namelijk niet alleen over je producten, diensten of gekozen vak.

Het éne ding gaat ook je proces.

  • Ik had de campagnes van mijn clienten opnieuw bestudeert en kwam erachter dat iedere succesvolle campagne gebruik maakt van een aantal van de onderstaande bouwstenen
  • Een goed plan/ strategie
  • Een “eigen” insteek. Dus je eigen creatieve sausje
  • LinkedIn Social Selling
  • LinkedIn Advertising
  • Facebook Advertising
  • Nieuwsbrief marketing
  • Een converterende website
  • Podcasting
  • Webinars
  • Online trainingsmodule of besloten forum voor zijn of haar clienten.

Ik maak voor AHcademy gebruik van een aantal van deze bouwstenen die ik plaats op de juiste volgorde en houd dit vol. Week in en week uit. Zonder afleiding, maar met pure focus. Soms tot vervelends toe.

Eén snelweg voor mijn eigen “succes”. Mijn eigen “proces”.

Via AHcademy laat ik mijn cursisten eerst snuffelen aan alle bouwstenen. Vervolgens selecteren we de bouwstenen voor hun business en plaatsen deze op de juiste volgorde. Om van een lead uiteindelijk een klant te maken!

Top; nu heb ik de context gevonden voor deze content; het proces! En door deze éne belangrijke inzicht hebben zowel ik als mijn cliënten betalende klanten vanuit Social Media.

Maar een proces is niet voldoende. Het gaat ook om je mindset aan het begin van en tijdens deze reis.

7 MindReSets

Daarom heb ik de 7 MindResets-webinar ontwikkeld. Hierin bespreek ik 7 inzichten die jouw beeld over Social Media compleet zal veranderen. Wat je nu kunt laten en wat je meteen zou moeten doen. Succes heeft niets te maken met discipline. Een passage uit het boek “1 Ding” :

‘Wees geen gedisciplineerd iemand. Wees iemand met een ijzersterke gewoonte en maak gebruik van selectieve discipline om die te ontwikkelen’

Oftewel wat Josh Billings al zei: ‘Wees als een postzegel: hou je aan één ding vast tot je er bent’.

Wil je meer weten over mijn 7 MindReSets om geld te verdienen VIA social media? Meld je dan nu aan voor mijn gratis webinar. Na deze webinar ga je echt anders tegen je eigen social media marketing aankijken…

Meld je aan: https://7mindresets.ahcademy.nl

Over de schrijver
Over Jacarrino “Sinds 2000 ben ik gedoken in het marketingvak. Met heel veel plezier heb ik van 2000-2009 als retailmarketeer gewerkt bij een landelijke retail-keten. Mijn wens om andere succesvolle campagnes te maken dan alleen voor deze keten heeft ervoor gezorgd dat ik van 2009 tot 2012 bij een landelijk bekend reclamebureau heb gewerkt als reclame-adviseur. Vanaf 2012 mag ik successen boeken vanuit mijn eigen reclamebureau ‘Advertising Heroes’, waar ik vanaf het begin af aan ook Facebook en LinkedIn trainingen heb gegeven aan honderden ondernemers en professionals. De missie van Advertising Heroes is simpel: van mijn clienten ambassadeurs maken. Daarbij houd ik mijn fans wekelijks op de hoogte via mijn social media kanalen op LinkedIn, Facebook en Instagram en de Podcast ‘The Advertising Heroes Podcast’. Omdat de vraag naar kwalitatieve trainingen en workshops toenam, is vanaf 2020 AHcademy een aparte dienst geworden. Bij Advertising Heroes maken we succesvolle campagnes, bij AHcademy leren we hoe je succesvolle campagnes maakt.”
Reactie plaatsen